Możesz zwrócić zakupiony u nas towar w terminie 14 dni, na zasadach przewidzianych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Regulaminie sklepu Ceramiq.pl
Możesz zwrócić zakupiony u nas towar w terminie 14 dni, na zasadach przewidzianych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Regulaminie sklepu Ceramiq.pl
Koszt pakowania i dostawy zależy od rodzaju oraz wagi zamówionych produktów.
Aby poznać cenę, skompletuj swoje zamówienie i wejdź na stronę koszyka. Pod listą produktów pojawi się lista dostępnych możliwości oraz podsumowanie kosztów wysyłki.
Jeśli łączna waga zamówionych towarów przekracza limit wagowy dla wybranej formy dostawy, pakujemy zamówienie do 2 lub więcej kartonów. Koszt przesyłki podany w koszyku zawsze dotyczy całości zamówienia i nie zależy od ilości paczek.
Pamiętaj, że ciężkie paczki o wadze powyżej 30 kg, są dostarczane pod drzwi budynku, a kurier nie ma obowiązku wnoszenia ich po schodach.
System obliczający cenę przesyłki uwzględnia m.in. konieczność dodatkowego zabezpieczenia towarów, które łatwo uszkodzić w czasie transportu. Dotyczy to zwłaszcza form gipsowych, półek do pieca, masy lejnej w płynnej itp. Przesyłki pakujemy z najwyższą starannością, aby zamówiony przez Państwa towar dotarł w nienaruszonym stanie.
MONIKA PATUSZYŃSKA
O ŁAMANIU ZASAD CZYLI ODLEWANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH REWIZJONISTÓW
Autorskie zajęcia prowadzone przez Monikę Patuszyńską wprowadzą Was w technologię pracy z formami gipsowymi oraz upłynnioną porcelaną. Opowiedzą skąd się bierze masa lejna, dlaczego się upłynnia, jak to się robi w fabryce i dlaczego zrozumienie zasad potrzebne jest do ich łamania.
Zajęcia będą składać się z części teoretycznej i praktycznej. Celem warsztatów jest ukazanie właściwości i możliwości materiału, jakim jest porcelana. Na warsztatach nauczycie się jak kreatywnie łamać zasady, wykorzystywać błędy, przypadki i pomyłki oraz naturę materiałów, z którymi się pracuje. Jak odlewać bez formy albo zrobić formę bez wcześniejszego wykonania modelu. Na gotowych przykładach poznacie tajemnicę osiągania niezwykłych efektów, faktur i kształtów.
Plan zajęć obejmuje:
PONIEDZIAŁEK:
zasady, czyli trochę teorii: jak robią to w fabrykach: o masie lejnej, o gipsie: co wolno, a czego nie, trochę matematyki, trochę chemii, trochę fizyki i trochę magii…
wykład: o odlewaniu niekonwencjonalnym, czyli jak robią to inni - o łamaniu zasad
demo: odlewanie w formach dwu- i jednostronnych, odlewanie z wykorzystaniem styropianu, śniadaniowych kulek, papieru; odlewanie bez użycia formy gipsowej i przygotowanie formy do odlewania bez użycia modelu (czyli do czego ceramikowi może przydać się młotek, dłuto, zapas papieru toaletowego, taśma klejąca czy taker…)
formolotek vel. ruletka form
WTOREK:
praca nad własnymi projektami: szkicowanie wstępnych pomysłów opartych na dostępnych formach gipsowych, konsultacje i wspólne rozważania, horror vacui v. amor vacui, znaczenie skali, kontrastów, szukanie własnego języka form - próby i błędy
indywidualna praca nad formami: modyfikowanie i praca nad formami, omówienie efektów
ŚRODA:
praca indywidualna: praca nad formami, pierwsze odlewy, omówienie możliwych dróg, rozwijanie projektu (indywidualne konsultacje)
CZWARTEK:
praca indywidualna: praca nad formami, odlewanie, rozwijanie projektu (indywidualne konsultacje)
PIĄTEK:
praca indywidualna: praca nad formami, odlewanie, omówienie możliwości i możliwych dróg, rozwijanie projektu (indywidualne konsultacje)
podsumowanie doświadczeń
Istnieje możliwość przyniesienia własnej formy gipsowej, na której chcielibyście pracować, tworzyć, zmieniać. Dla osób, które nie posiadają takowej na stanie tudzież nie chcą przeznaczyć żadnej z posiadanych na eksperymenty będzie czekać forma przygotowana przez nas:) Wszystkie powstałe podczas zajęć prace porcelanowe zostaną wypalone na 1250st.
Z twórczością Moniki można zapoznać się m.in. na stronie:
https://www.facebook.com/monika.patuszynska lub www.patuszynska.art.pl
Miejsce prowadzenia warsztatów:
Pracownia Szkoły Ceramiki "Ceramiq", ul. Czyżewska 5, Warszawa
Terminy zajęć:
- powiadom o dostępności
Cena: 2650zł
Kurs obejmuje 5 spotkań po 5 godzin zegarowych. Łącznie 25 godzin warsztatów.
W cenie kursu wszystkie potrzebne materiały, narzędzia oraz wypał prac.
Skończone przedmioty ceramiczne stają się własnością uczestnika.
Na życzenie uczestnika wydajemy dyplom ukończenia kursu wystawiony przez Niepubliczną Artystyczną Szkołę Ceramiki "Ceramiq" w Warszawie.
Ważne:
Warunkiem uczestnictwa w warsztatach jest rezerwacja miejsca poprzez złożenie zamówienia i uregulowania należności w ciągu 7 dni. W przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie, zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Minimalna liczba uczestników, niezbędna aby kurs się odbył to 4 osoby. W innym przypadku pracownia zastrzega sobie prawo zmiany terminu kursu po uprzednim uzgodnieniu daty z uczestnikami. Kurs skierowany do osób pełnoletnich.
Formy płatności:
- złożenie zamówienia przez sklep internetowy ceramiq.pl oraz uregulowanie należności w ciągu 7 dni
- wniesienie opłaty w kasie pracowni w przypadku wyboru sposobu płatności karta/gotówka w ciągu 7 dni.
Istnieje możliwość całkowitej rezygnacji z uczestnictwa i zwrotu wpłaty.
Koszty rezygnacji z uczestnictwa ponoszone przez Uczestnika kursu:
W przypadku rezygnacji zwrot wpłaconej kwoty, pomniejszonej o koszty rezygnacji nastąpi w
terminie 14 dni od daty zgłoszenia rezygnacji.
Informacje na temat kursu uzyskać można pod numerem telefonu 534.146.000 lub przez email: pracownia@ceramiq.pl. Pracownia zastrzega sobie prawo do sfotografowania przedmiotów w celu promowania działalności placówki.
* Wszelkie prawa do niniejszego tekstu są zastrzeżone. Kopiowanie, bądź jakiekolwiek inne sposoby jego wykorzystywania, możliwe są tylko i wyłącznie za zgodą autora.
Twoja opinia może być pierwsza.
Ten filtr pomoże Ci wybrać odpowiedni produkt, dostosowany do potrzeb.
Każda glina ma określoną temperaturę spieku. Osiągnięcie temperatury spieku jest konieczne, aby glina nabrała właściwości zgodnych z opisem.
Niektóre szkliwa ceramiczne mogą zawierać substancje niebezpieczne. Przy pracy z takim szkliwami należy zachować odpowiednie środki ostrożności. Szczegółowe informacje zawiera karta charakterystyki produktu.
Zawartość substancji niebezpiecznych lub ich brak w składzie szkliwa, nie przesądza o przydatności ceramiki do zastosowań kuchennych. Dopiero gotowy, wypalony wyrób, może być poddany ocenie, czy nadaje się do kontaktu z żywnością.
Spożywczość a Proces Wypału
Bezpieczeństwo ceramiki w kontakcie z żywnością zależy nie tylko od składu szkliwa, ale w dużej mierze od warunków wypału. Podczas wypalania w odpowiedniej temperaturze i przez wystarczający czas, tlenki tworzą trwałą i nieprzepuszczalną strukturę szkliwa, która zapobiega migracji potencjalnie szkodliwych substancji.
Kolory gliny, szkliw oraz farb mogą się różnić od tych, które widać na naszych próbkach.
Końcowe efekty zależą od wielu czynników. W przypadku gliny decydujące znaczenie ma temperatura wypału. Dla szkliw i farb cermicznych istotny jest kolor biskwitu, który został ozdobiony, ilość warstw szkliwa lub farby, a także sposób ich nakładania.
Podana cena w walucie EUR jest ceną netto (bez podatku VAT), aktualną na dzień 7 lipca 2023 r. Cena dotyczy pieca z podstawowym programatorem, nie obejmuje wyposażenia oraz opcji dodatkowych.
Aby uzyskać indywidualną ofertę, napisz do nas na adres sklep@cermiq.pl lub przez formularz zapytaj o cenę na karcie produktu. Możesz również skontaktować się telefoczninie pod nr 222 501 777
Szkliwa dzielimy na trzy grupy: płynące, średnio-płynące i niepłynące, co ułatwi Ci wybór w zależności od tego, czy zależy Ci na dekoracyjnym efekcie spływania, czy na pełnej kontroli nad wzorami i detalami.
Szkliwa płynące podczas wypału delikatnie rozlewają się po powierzchni, tworząc organiczne efekty cieniowania, spływania i przejść kolorystycznych. Są idealne do ceramiki artystycznej, gdzie naturalne, unikalne efekty wizualne są pożądane. Warto stosować je na większych powierzchniach, gdzie efekt płynięcia będzie miał przestrzeń, by się w pełni rozwinąć.
Zastosowanie:
Ceramika artystyczna z efektem spływających wzorów
Projekty dekoracyjne wymagające organicznych przejść kolorystycznych
Powierzchnie, gdzie szkliwo może bezpiecznie spływać, bez ryzyka zbyt dużego nagromadzenia
Uwaga: Szkliwo płynące może gromadzić się przy krawędziach lub na spodzie przedmiotu, więc należy stosować je z rozwagą, zwłaszcza na pionowych powierzchniach.
Szkliwa średnio-płynące to doskonały kompromis między efektownymi przejściami a kontrolą nad ostatecznym wyglądem. Delikatnie rozlewają się, tworząc subtelne efekty cieniowania, ale są bardziej stabilne niż szkliwa płynące. To idealne rozwiązanie do dekoracyjnych form artystycznych, gdzie chcesz uzyskać odrobinę głębi bez ryzyka zamazania detali.
Zastosowanie:
Rzeźby i elementy dekoracyjne z lekkim efektem cieniowania
Powierzchnie z teksturami, takie jak reliefy czy płaskorzeźby, gdzie subtelne spływanie szkliwa podkreśla głębię
Projekty, gdzie potrzebna jest niewielka ilość ruchu i płynności, ale bez nadmiernego spływania
Szkliwa niepłynące pozostają na swoim miejscu podczas wypału, dzięki czemu zapewniają pełną kontrolę nad wzorami i kolorem. Są idealne do ceramiki użytkowej, gdzie trwałość, precyzja i wyraźne linie są kluczowe. Ich stabilność sprawia, że doskonale nadają się do prac wielokolorowych i dekoracji z precyzyjnymi detalami.
Zastosowanie:
Ceramika użytkowa, np. kubki, talerze, miski, gdzie szkliwo musi być odporne i trwale przylegać do powierzchni
Projekty wielokolorowe i dekoracje z wyraźnymi wzorami i szczegółami
Elementy, które wymagają wysokiej precyzji i ostrości krawędzi, bez ryzyka rozlewania się szkliwa